PMR's results


know what?
time abah cakap "hampa sama ja macam an.."
aku nekad! yg aku tak sama mcm Abg An! 
 tetiba ada pulak org yg ckp
"Jom study dekat UK after SPM"
detik tu! saat tu!
entah spirit apa yang rasuk aku,
aku belajar! 
mula-mula mmg aku belajar sebab ayat-ayat tu.
bila aku jatuh,
aku sedar, niat aku tu tak betul.
before PMR,
aku cuma berharap untuk berikan kejayaan
kepada mama and abah.
aku nak tengok depa senyum.
sebab mama and abah pernah kecewa dengan result Abg An.
aku taknak depa kecewa lagi.
aku struggle!
alhamdulillah dapat 5A 3B.
waktu jatuh tu,
sebenarnya time trial.
aku dapat 1A4B2C1D.
aku rasa teruk!
aku belajar bersungguh-sungguh, 
dapat tu ja?
lama jugak la aku tak study after moment tu.
then, 2 weeks before PMR,
baru aku study.
sebenarnya, aku rasa mcm aku dah terlambat.
tapi aku pegang satu ayat,
"lbh baik mulakan skrg dari tak mulakan langsung"
okey, aku belajar!
chaiyok!
but on the same time,
solat hajat !
every week, mesti buat !
kalau mcm aku,
Miss Owl'iz..
malam-malam tu mmg aku free lah kan..
buat lah solat tahajud sekali.
solat tahajud untuk mohon maaf drpd Allah SWT.
itu yang penting !
mendapatkan keredhaan-Nya.
bak kata TokAyah,
"kalau kita bersungguh-sungguh minx sesuatu tu,
insyaAllah Allah tak akan hampakan kita"
alhamdulillah..
kawan-kawan aku secara tak langsung
telah memberikan aku matlamat untuk berjaya !
 terima kasih, hakunamatata ^,^

No comments:

be happy!!
gO Lucky..