hello guys

I am currently at Bukit Mertajam right now.
Staying with MakTok and Tok Ayah.
Actually, the main motive is "teman mama"
but her schedule changed and now, she's in Kuching.
and aku yang takde sape teman.

hahaha

mama ke kuching just for 36 hours..
and she'll be here soon.
I hope as soon as possible cuz'
duduk dengan orang tua tua isn't my "kebolehan"

susah tau.

My grandparents dah 70 something
and something when wrong with MakTok.

She talks about her lost picture of her and she said someone tried to "guna-guna" on TokAyah
which I think "erk what a ridiculous"

but yeah sebagai manusia yang belajar how to handle things,
aku hanya "oh ya ka?"
"ha? bila hilang?"
"sapa yang cuba goda TokAyah?"
"mana MakTok tau?"
"dia habaq ka yang di suka TokAyah?"

and actually that "someone" tu adalah based on cerita 2 years ago.

weyh! 2 years agoooooo! 

MakTok siap bisik lagi dekat aku

"TokYah dah kena guna guna dengan perempuan yang nak kikis duit dia"

=...=

tettttt!!! 

aku dah tergelak dah..


kinda funny u know? bila dapat tahu on this earth ada lagi something like that..

setahu aku, 
santau, pukau, bla bla bla yang dalam tv tu je..


that moment! aku terfikir "should I take this seriously or just laugh?"
sbb I can't imagine if mama yang berperangai macam tu.

I would be like "why?? kenapa mama yang ku kenal tidak lagi waras?"
like that haha

bila diorang dah tua, what else kita harapkan lagi kan?

jaga je lah.
layan je lah.
terima je lah.

walaupun its kinda creep me out, layan je larhhh~

hahaha

aku duduk sini pon tidur je larh kejenye

cuti bergaji for a week hahaha

MakTok and TokAyah tidoq, aku pon taktau nka buat apa, tidoq ja larh.

harinie ja aku tak tidoq sbb satgi nak pi dinner.

pastu pagi tadi teman TokAyah keluaq tengok jalan ke event satgi.

risau aku tengok TokAyah bawak kereta.
nak je aku cakap "TokYah, toksah bawak la~ biaq syifa ja bawak.."
tapi gua takde lesen lagi huhuhuhu

btw, nie Penang kotttt~ 
bahaya gilerr..
Mak aku kata kalau nak jadi pro bawak kereta, try la bawak kat Penang..

kat sini kan ibarat Singapore arh (aku tak pernah pergi pon)
jenis yang tak bagi signal light,
bawak ikut kepala jalan bapak dy sendiri,
bawak laju gilerrrr.
bla bla bla bla

hon sana! hon sini! tak sabar punya olangg~ 

hahahahahaha k larh thats all from Bukit Mertajam.

nanti aku update from Changloon, Kedah pulak..

as I travelling a LOT
from time to time
hahaha

k chawww~
assalamualaikum!

No comments:

be happy!!
gO Lucky..