dLm seJaraH diantara aku & abG aku

3/2/2012 ... tarikh yg bersejarah buat aku..
aku nk citer skit nie..
lpz aku balik sekolah, berjalan kaki dari SMKBR utk ke rumah (semenyih).. nasib baik ada Zaim, Khairul dan Hafizah.. Best! jln ramai-ramai.. Kami naik bas.. dan aku yg kena turun dulu..
setelah aku turun dri bas roadliner, aku berjalan di kaki lima semenyih central..
sedang aku berjalan, seseorg telah menegur aku.. "syifa!" .. lalu, aku pandang.. dia berkata lagi "nk pi mana?!"
aku menjawab "balik rumah ar!!" .. dia pun berkata "meh! sini,cepat!!" .. aku pun berjalan menuju ke arah dia yg sedang membonceng motorsikal itu.. aku pun menumpang dia utk pulang ke rumah..
HaPPy giLer dOe aku time tu! dah lar aku naik motor x pakai helmet..menempah maut betul! HeHe..
sesampai aku di rumah, dia berkata "simpan aiq ni dlm peti ais" .. aku jawab "okey.." sambil menyambut air yg dihulurnya.. huh! aku taip ni, mcm nk buat karangan jer.. first time in my history, aku naik motor dgn abg aku tnpa disuruh oleh mak/bpk aku.. =)  Ini adalah luahan dari seorg adik yg x dpt kasih syg dri abgnya sejak berusia 11 tahun.. boleh kira pakai jari, brp kali kami bertegur-sapa dlm sebulan.. Okey! itu sje yg aku nk kongsikan dgn kOrang.. just an advise Jaga adik kOrang dgn baik / penuh kasih-syg tp JGN manjakan sgt and JGN lari dari tanggungjawab sebgai seorg kakak/abg..

No comments:

be happy!!
gO Lucky..