summary

Assalamualaikum w.b.t
Hai fellassss!

tahu kan aku dah start sem 2?
tahu tak last sem pointer aku brp?
nie nak habaq..
alhamdulillah 3.71
(aku nak sampaikan kat ex aku yg aku tinggalkan dy bukan satu kesilapan)

insyaallah aku akan keep up

mama pernah cakap "dengan situasi kakak skrg nie, buktikan yg kakak boleh dapat pointer tinggi"

sape yg berkawan dgn aku mesti tahu bahawa aku ada seorang ex yg tak boleh nak move on lagi. and selalu ganggu aku.

orang mungkin pelik tengok aku,
aku nampak busy dengan program sana sini, petang petang tak pernah ada kat bilik
which aku sll keluar bersukan sama ada basketball or roller blade
hehe tp aku still dapat AKJ
lol.

itu lah life aku dulu.

sekarang sem 2, ermm..
jadual packed!
most everyday kelas full dari pagi sampai petang
so, aku pon dah kurang keluar bersukan.
tmbh pulak kelas aku skrg nie kebanyakkannya teori hahaha
aku tidur je la dlm kelas.
bosan.
and skrg nie tengah cuti,
sooo aku habiskan masa dengan main game je lah
lol.

kat rumah wifi rosak, tah knp tah dgn tmnet nie.
bosan tau.

aku rasa kan,
sekarang nie aku under pressure,
sbb my menstrual cycle tak stable, sangat tak stable.

kau pernah tak rasa?
kau tak buat pape, ttbe ada orang kata kau buat something and membuatkan org lain percaya then kau cuma baca semua benda tu tanpa buat apa apa.

erm

walaupun aku nampak mcm tak kesah whatever happened di sekeliling aku
tp aku sangat kesah bila orang mengata pasal aku.
aku ada urge untuk tahu apa org fikir tentang aku
tp aku tak marah kalau org nak pikir benda yg jahat jahat psl aku
aku cuma kecewa,
sbb aku telah menunjukkan sifat dimana akan ada orang salah faham tentang aku.

korang ada hak nak fikir
tp apa yg korang tulis atau ckp psl aku tuu
biar lah baik baik.
kalau nk tegur cara aku, habaq mai..

tp jgn jadi mcm ex aku,
kemaruk sgt dh tu hahahahaha.
aku pon tak faham motif dy.

sape yg knl aku mesti pernah dpt ws/dm drpd dy,
lol.
whatever

aku pernah lalui break up dlm pelbagai cara,
and the horrible part is "after the break up"
aku pernah ambik masa untuk move on selama 2 tahun untuk hilangkan perasaan aku terhadap seseorg.
tp to completely forget that guy, ambik masa nak dekat 3 tahun jugak laaa..

mula mula aku blocked,
tp bila hubungan jd worst sampai ada simpan sifat dendam,
aku unfriend la pulak,
then bila each other dah matang
and dah tak kesah about the case,
kita relakan diri untuk di "followed" and "following"

walaupun aku tak boleh lupakan apa yg dia dah buat dkt aku,
tp aku masih lagi fikir yg "ok, aku knl dia dari sklh"
so, aku abaikan je bitter sour kenangan
and move on dengan hidup aku.
kau buat hal kau.
aku buat hal aku.
thats it.
jangan involved dgn hidup diantara satu sama lain.
itu je solution dy.

which aku hadapi lagi benda nie.
tp case nie lagi teruk sbb aku mmg tak amik port langsung.
and asyik aku je kena.
lol.

kalau sblum nie, nak berbaik balik dgn orang yg simpan dendam tu adalah selama 6 bulan,
aku rasa, case skrg nie mungkin 2 atau 3 tahun kot.
sebab nie bukan dendam dua pihak,
nie dendam sebelah pihak je.
lol.

biar je lah masa berlalu.
aku dah tak sabar nak habis diploma,
lepas tu boleh mohon nak buat degree overseas!  yeay!
itu pon kalau aku graduate dengan jayanya!
hehehehehe
hopefully aku masih hidup lagi la time tu.
aku nak bagi parents aku bangga dpt anak mcm aku nie.

insyaallah.

2 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
be happy!!
gO Lucky..