olla sanioritaaa!

assalamualaikum, bloggers sekaliannn!

I'm here! 4.12am
choiyyyy cant sleep
all I think sekarang nie, sheep! 
huaaaaaa! I'm in love with sheep!
and I dont know why~

ada ka patut? 
time pi beli cadar haritu,
aku pilih cadar gmbr cartoon sheep! 
well~ bg aku sheep tu adorable! 
and I need more sheep in my life

aku nk bantal sheep after this 
or beg sheep kalau ada
and if aku ada duit sikit, 
I probably gonna buy sheep yg jual kat parkson tu,
klau tarik ekor dy, nnt bdn dy vibrate..
I loveeeeeeee that one!
itu lah sheep yg aku jatuh cinta for the first time
first sight pulak tu hahahahaha
oh sheep!

ahahaha actually aku taktau la aku eja betui ka dak "sheep" tu
kambing right? 
and I mean, kambing biri biri yg kaler putih and kaki hitam tu
arhhhh I need more sheepppp

kahkahkah

btw,
memalam before tido, aku mesti buat research about apa saja yg aku nak tahu
like just now,
aku search psl "normal pressure for 18yrs old kids"
and actually paras normal kita about 120//80 je
pahal aku tak pernah amik tahu sblm nie? 
pdhl benda pressure tu aku sll guna kat diri aku sendiri. nak memain. hehe
*sbb kat umah nie dh ade, mak aku punya*
kihkihkih

mak aku ada high blood pressure, sbb tu aku ingatkan bila bdk umo mcm aku nie ade high blood pressure, benda tu normal.
rupanya, tak.

it isnt normal

but what can I do~

nothing.
aku boleh bg advise je.
klau tension, tido.
klau stress, tengok movie.

hehehe aku kan berpengalaman bab nie

bila tido or tengok movie,
automatically aku akan lupa benda lain.

but sometimes, cara hidup tu tak betul.
itu yg menyebabkan pressure naik.

and I would say, kalau nak lbh mujarab,
bangun lah tengah tengah malam tu,
solat sunat apa patut.
insyaallah, kau akan tenang.

hehehe kau? sape "kau"????
let it be secret 
lol.

I'm just saying, sbb aku ada seorg ibu and tok ayah and arwah wan yg menghadapi tekanan darah tinggi.


and aku dah tengok sendiri what "high blood pressure" can cause u.

hahaha 

aku ingat lagi time aku darjah 5,
waktu tu aku tinggal kat bangi dgn mama and adk adk aku je.
time cuti sklh tu,
mama kena some kind of apetah.
mama can't walk, can't get up from bed and barely tak boleh buat apa apa. mama berpeluh peluh.
strok or something like that la..

that moment! 
ofcos aku la yg kena jaga.
I'm the older haha

tp mmg arh.. pengalaman..

hehe ok thats all.
tak sabar nk sambung belajar!
otak aku dh berkarat nk mampos.
aku nak belajar.
bosan dok umah peram bontot nie.
hehe

oraittt.. bye bye


2 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
be happy!!
gO Lucky..